Home Sweet Home!

Så var man hemma från Roskilde!
Ja...vad ska man säga...trots det sämsa vädret någonsin i roskildes historia så var det fab!!!
Med 50 mm regn slåg årets roskilde 1997´s rekord då det var 44 mm regn, wohoo...eller nåt ;)
Förra året då jag var där så var det det bästa året någonsin med en temperatur på 35 grader varje dag!!
I år var det det sämsta någonsin så nu har jag fått uppleva allt. Klarar man årets roskilde så klarar man allt!!!
Det kan bara inte bli värre än den torsdagen där! Så typiskt att det ska bli fint väder nu bara...hmm!

Well well...vi kom dit i söndags och det var sååå varmt! Tog tåget tidigt från Malmö. Vid ca 6 på morgonen. Väl framme på festivalen så köade vi i ca 1½h för att få våra armband och kunna komma in. Det var en plåga! Hade all packning på ryggen och det gjorde svinont! Sen var vi äntligen inne och äventyret kunde börja!
Nu skulle vi bara hitta en tältplats vilket inte var det lättaste! Folk hade paxat en massa platser till deras vänner och lagt ut väskor mm överallt...c´mon!!!!
Det fixade sig tillslut iaf och vi var väl en ca 20 pers i vårt camp.
Pojkvännen Jonathan bodde på helt andra sidan och det tog ca 30 min att gå dit.
Måndagen var skitfin på dagen tills regnet sen bestämde sig för att ta över. Jag och Nasty skulle ju se Factory45 spela på Roskilde Radio så vi stod där i regnet och blev helt blöta! Skyndade oss till tältet och tog på varma kläder. Där låg vi sen och sov...från 21-08, haha! Tisdagen var underbar!!!! Så fint väder! Vi hängde vid skaterampen en hel del och bara njöt! Festade los på kvällen och regnet kom först under natten. Onsdagen var  också helt okej till ca 21 på kvällen....då började helvetet!!! Det regnade non stop i ett helt dygn!!!
Typiskt nog spelade The Killers på den absolut värsta dagan, men just för stunden så glömde man hur jävligt allting var!!! Det var så jäkla bra...som alltid! Jag var så glad och bara rös i hela kroppen!
Sen skulle vi till tältet...då gör Nasty den fasansfulla upptäckten och ser att det läckt in vatten där hon sover....alla hennes kläder var blöta, sovsäck och allting! Det var droppen för henne. Hade jag bara haft ett par stövlar som INTE läckte in och ett par torra byxor så hade jag stannat, men det hade jag ju inte. Nastys syster kom och hämtade oss tidigt på fredag morgon. Jag hade verkligen ångest över att åka hem. Nu hade man ju änå klarat av det värsta och det var bara 2 dagar kvar....man kom ju ändå dit för musikens skull. Det var ca 20.000 pers som åkt hem den dagen. Jag åkte också hem, men bara för att packa nya kläder och ta mig dit igen, hehe ;)
Letade efetr nya gummistövlar vilket var skitsvårt att hitta! Minsta storleken var 39 överallt så fick låna Tilinas sen. Alla stövlar har ju tagit slut i hel Danmark så Roskilde har köpt in från Sverige och Tyskland och säljer de för 250 dkk!!! Crazy! Kom i alla fall överrens med Jonathan om att sova hemma hos honom fre-lör. Orkade verkligen inte sova i tält igen....det gick han med på i alla fall...yes!!!
Skulle ha sett många i fredags...bl.a The Sounds, Mando Diao, Cold War Kids, Mika, My Chemical Romance och Queens Of the Stone Age. Både Cold War Kids och Mika ställde in och alla andra (förutom Queens Of the Stone Age) Har jag redan sett så...det gjorde inte så mycket. Jag kom i alla fall tillbaka till festivalen kl 20. Det var SÅÅÅÅÅÅ skönt att vara tillbaka i all lera och vatten till knäna, hehe! Jag hann se Queens Of The Stone Age, men det var faktiskt en besvikelse...de spelade alldeles för många nya låtar och publiken kunde inte helt hänga med. Det var inte så festivalvänligt. Vi var hemma i Jonathans lägenhet sent sent på natten. Skulle ha varit på festivalen tidigt nästa morgon, men sängen var såååå skön! Vi var där nog först vid 19-20 :) Lagom till The Who som var helt fantastiskt bra!!!! Trots deras ålder så kan dem leverera! Amazing! Sen var det Red Hot Chili Peppers...SÅ DÅLIGT! Det sämsta jag någonsin sett! Det var precis som om dem inte visste vad dem skulle göra utan bara körde en massa mellanspel hela tiden. Stämningen dog och vi gick efter ett tag. Sov faktiskt i tältet denna natt. Steg upp vid 11 för att käka brunch, sen skulle Nasty och Josie komma, weeeeee!! Jag och Jonathan såg The Ark som var skitcoola! En fantastiskt spelning med en massa showande!!! Nice! Sen var det äntlige dax för Arctic Monkeys!
Man kan tydligt märka att dem har Oasis som deras förebilder...Alex Turner börjar bli lite arrogant på scen...lite kaxig. Inte så mesig och blyg längre...bring it!!!
Efter det var det Muse.....aaaahhhhh! Så bra!!! Inte nog med att Matt är eyecandy....han är en gud som kan allt!!! Allt han gör blir till guld! Festivalen avslutades med Basement Jaxx  vilket var en perfekt avslutning....ingen kunde stå still! Det var en fantastisk festival!!! Ska definitivt tillbaka nästa år igen!!

(Bilder kommer sen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0