Empire Records!

Måste tipsa om en av de bästa filmerna...någonsin!!! Filmen är från 1995. Har sett den tusen gånger och kan verkligen se den om & om igen!! Jag berättar för alla om den men INGEN vet vad jag snackar om! Aaahhh, irriterande! Men Linn som jag jag i klass med på gymnasiet...hon visste precis filken film det var och blev skitglad när jag sa att jag hade den på video (old days, haha) inspelad från tv ;) Så på vår Lussevaka kollade vi såklart på den och den är fantastisk! Den har allt!! Ska köpa den på dvd nu! Jag vill se den NU!! Den innehåller mycket musik! Kända skådespelare som bl.a Liv Tyler och Renée Zellweger är med. Läs nedan om filminfo:

"Filmen handlar om en grupp ungdommar som jobbar i en skivaffär som heter Empire Records. Undomarna som jobbar där är en kollosal blandning av personligheter. Det är Corey, tjejen som ska till Harvard och som smygknaprar piller, Gina, som vill bli sångerska i ett band men inte ens vågar gå på en audition, Mark, som är ett stort Gwar-fan och som ska starta ett band som antagligen ska heta Marc med c, AJ, som är konstnär och kär i Corey, Debra, som har bandage runt handleden pga att hon försökt komma till "Rockheaven" med hjälp av en rosa ladybic rakhyvel, Lucas, som har tagit $9000 och förlorat allt i Atlantic City, Mitch som äger Empire Records, Joe som är "the superb manager" av Empire och som försöker rädda stället från att bli Music Town."

image345

Kommentarer
Postat av: julia

jaa precis ! värsta coolt att dom lyckas ;)
namen gu vad snäll du är , nu ska jag fråga syrran om hon kan det datumet ! ha en underbar dag kompis ! kramar!!

2007-06-16 @ 10:29:47
URL: http://juliaalmen.blogg.se
Postat av: julia

nej, den är inte slut men jag har inga pengar och jag har inte frågat mamma om hon kan kölpa den men jag ska snart!
Ja det ska jag göra!

2007-06-16 @ 10:39:26
URL: http://juliiaas.blogg.se
Postat av: tilda

Ser bra ut.

2007-06-16 @ 11:20:50
URL: http://ttildus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0