Factory45

Har skrivit om detta band från Danmark i ett tidigare inlägg, men det var ett tag sedan...og mycket har förändrats.
Första gången jag höde dem var på Rust då jag skulle se Mando Diao. Först ut var just: Factory45.
Kommer ihåg att jag tänkte: Vad fan är det här! Efter ett tag var det faktiskt helt ok. Tyckte i alla fall att Esben (frontmannen) hade riktigt grym och cool stil! Sin egen och han är skitcool på scen!!!
Well well...låt oss se Mando Diao nu ;)
Det var så det hela började...sen klickade jag mig fram till deras myspace och började lyssna igenom alla låtar. Fick en klar favorit direkt! Nämligen Local Disco Star! Det är så mycket attityd i texten och när jag hör den så känner jag mig som The Local Disco Star! Man får en enorm kick av den!
Sen såg jag dem igen på Loppen vid Christiania. Det var nog där allting gick upp för mig: FAN VAD GRYMMA DEM ÄR! Dem har deras helt egen stil och deras eget sound! Esbens stil och attityd på scenen gör att man bara vill glömma allt och bara gå helt amok!! Dem gör det så grymt bra och man kan bara inte sitta still när man hör dem!
Detta är helt säkert ett band som kommer gå långt! Dem låter inte som alla andra...dem sticker verkligen ut och är i en klass för sig!
Deras första singel, Supermarkets spelas på danska P3 och det går riktigt bra för dem.
Har precis, idag faktiskt, fått en ny favorit: Not Bored With You. Sitter och lyssnar på den medans jag skriver detta och det får mig bara till att vilja skriva mer och mer!! Den har gått på repeat i en timme nu och den blir verkligen bara bättre och bättre...som alls deras andra låtar!
Kolla in dessa fantastiska talanger och hör deras musik på www.myspace.com/factory45 där kan ni även kolla upp datum till deras spelningar. Såklart vill vi hjälpa detta band att nå sina drömmar och gå så långt som möjligt!
Ni kan hjälpa dem en bit på vägen genom att rösta på dem på www.dr.dk/barometet så att dem stannar kvar på listan på P3. Do it!!

image300
flickr.com/photos/kisch

Jag har sagt det förr, men säger det igen: Den bästa musiken är den man måste höra om & om igen och när den väl sitter där...så sitter den där för alltid!!! Och precis så er det med Factory45! Man vill bara höra mer och mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0