Inte Hört? Gör Det nu!

Det finns så mycket musik, en massa texter, en massa sounds, en massa stilar...det finns allt och ibland an det vara svårt att hålla reda på allt och alla. Jag gör allt för att upptäcka ny musik. Anstränger mig inte överhuvudtaget. Det kommer naturligt eftersom det är det jag älskar mest av allt...upptäcka ny musik och känna den där underbara känslan som inte går att beskriva!
Kan sitta flera timmar på Myspace, Gaffa och TP och bara höra musi och läsa om allt nytt som händer i musikvärlden. Älskar det! I alla fall ;) tänkte ge er några tips på mina absoluta favoritband! Det blir många:

Mando Diao - Som ni alla säkert känner till (får jag hoppas) är detta vårt fantastiska svenska rockband!
Bring ´Em In, Hurricane Bar och Ode To Ochrasy är tre helt fantastiskt bta album!! Den första låter verkligen som ett nytt band som verkligen försöker och gör allt för att lyckas!! Deras andra album låter som ett band som är på väg mot sitt mål och det tredje albumet låter som Mando Diao som har lyckats!!!

Oasis - Tänker inte ens förklara vem Oasis är. Vet ni inte det nu så får ni skylla er själva ;)
Världens bästa rockband!!! Helt klart! Noel Gallagher måste vara världens bästa låtskrivare!

The Killers - ´cause I´m Mr. Brightside!!! Ryser i hela kroppen! Alla borde ha deras två album i hyllan!

Kaiser Chiefs - Världens coolaste liveband!!! Det bästa jag någonsin sett i alla fall. Sån energi!!!
Deras första album låter som et album dem bara spelat in för skojs skull. Det låter verkligen inte som något annat man hört. Deras senaste album däremot låter väldigt mer seriöst. Båda riktigt bra!

Kasabian - Förvånansvärt många som inte känner till detta band och det kan jag inte helt förstå.
Har sett många band, men fortfarande inte Kasabian. Det ska jag...en dag!! Grymt grymt bra!!!

Arctic Monkeys - Vad kan jag säga! Är så jäkla imponerad av dessa unga killar! Riktigt talangfulla!
Som jag läste i en tidning: vad gör man när man har släppt ett album som säljer mest i hela världen? Man släpper ett ännu bättre!! Och vem hade kunnat tro att dem skulle lyckas med det!? Men det gjorde dem...är mäktigt imponerad!! Lyssna på texterna...fantastiskt!!!

Dessa band är några av mina absolut favoriter, men har fler som jag älskar att somna till!! Bl.a:

The Futureheads
The Rakes
Cold War Kids
Hot Hot Heat
We Are Scientists
Richard Ashcroft
Aqualung
David Gray
The Fratellis
The Kooks
The Bravery
Black Rebel Motorcycle Club
Suede
The Thrills
Sugarplum Fairy
The Editors
Modest Mouse
The Fashion
Kashmir
Nephew
Stereophonics
Bob Dylan
Brett Anderson
Jarvis Cocker

...to be continued...

Kommentarer
Postat av: julia

faaan vad bra musik du lyssnar på ! allt det där är ju kanooon! :D hihih , kram

2007-06-06 @ 21:17:47
URL: http://juliaalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0