Musik = Minnen

Ni vet ibland när man hör en viss låt  och tänker: "Det där känner jag igen!" kan vara både bra & dåliga minnen, men det fantastiska är att musiken kan väcka minnen till liv. Saker & ting man glömt kan komma tillbaka till en bara av den speciella låten. Det hände mig igår...
Bläddrade igenom mina skivor och vad ser jag? Jo..den här underbara skivan:

image327

Hade helt glömt att jag hade den! Vem har inte hört Drops Of Jupiter!!
"Now that she's back in that atmosphere
With drops of Jupiter in her hair..."
Fantastisk ;)
Den väcker en MASSA bra minnen eftersom jag hörde den första gången när jag var i Holland på mitt första landslagsuppdrag! Kommer ihåg att alla cyklister blev helt förälskad i låten och varje gång den spelades på radion så skulle volymen skruvas upp på max!! Hehe! Våra ledare tröttnade ganska snabbt på både låten och oss, ups ;)
Vi hade skitkul i alla fall där vi satt och skrek:

"Tell me did you sail across the sun
Tell me Did you make it to the Milky Way to see the lights are fading
And that heaven is overrated
 
did you fall from a shooting star
One without a permanent scar
And did you miss me while you were looking for yourself out there "

Det var så underbart...det fick en att glömma nervositeten inför nästa dag...nästa tävling.
Därför kommer Drops Of Jupiter alltid vara en låt som får mig att koppla av och glömma omvärlden.
Skivan köptes så fort jag kom hem!

(klicka på bilden ovan för att komma till deras myspace)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0