Taxi Taxi

Har hört en del om detta band, som förresten är från Stockholm...det dyker bara upp fler och fler skitbra band från Sverige, yeah! I alla fall ;) har inte tagit mig tid till att verkligen lyssna på dem. Har haft förutfattade meningar om bandet och orkade faktiskt inte lyssna på dem heller. Vet inte varför, men tänkte att det säkert var ett sådant band som spelar konstig (positivt) electro musik a la Björk (som faktiskt är jäkligt cool), som inte riktigt är något jag kan lyssna på dag ut & dag in. Men skenet bedrar! Det är ju inte alls sån musik!
Har lyssnat på deras låtar på myspace nu och läst lite om dem. Verkligen en imponerande historia dem har!

image343

Det hela började med att de la upp två låtar just på myspace (we love myspace) sen hyllades de i radio och press.
De kallades årets pophopp och fick en massa spelningar.
Det coolaste är att dem vägrat att leva upp till musikbranchens alla förväntningar och regler!
Taxi Taxi går deras egen väg och gör sitt! Det är precis det som gör dem så unika och speciella.
Dessa två enäggstvillingar höll inte på att komma in på någon musikutbildning för två år sedan. Ganska svårt att förstå, men dem gav inte upp och se hur bra det går för dem! Är verkligen imponerad!

Kolla in deras myspace: www.myspace.com/taxitaximusic
och se ett liveuppträdande från förra året med Old Big Trees genom att klicka på bilden.

image344

Jag blir så imponerad! Varför har jag inte lyssnat på dem tidigare! Well well...bättre sent än aldrig!
DESSUTOM...får jag chansen att se dem i år, wohoo! Dem spelar nämligen på årets roskilde!
Allt händer på roskilde...jag säger ju det ;)
Denna duon är i alla fall något utöver dett vanliga. Dem har deras egen stil och deras eget sound. Dem gör det dem är bra på och kör deras eget race. Sånt gillar jag!
När jag lyssnar på deras musik så får jag en konstig känsla...precis som att jag känner dem vilket jag absolut inte gör! Men det är något med deras musik...den är äkta och det känns som att man kommer så tätt intill deras tankar och närvaro. Man kan riktigt känna hur det kryper i skinnet. Det är en ganska konstig känsla, men det känns verkligen som att dem öppnar sig fullt ut. Sen får man ta allt dem bjuder på om man vill eller skita i det. Jag tar...jag gillar detta skarpt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0