Whatever People Say I Am That´s What I´m Not VS Favourite Worst Nightmare

Många var skeptiska på om Arctic Monkeys skulle kunna göra ett lika bra album som deras första...jag var en av dem. Om man ska beskriva ordet talang så säger jag bara: Arctic Monkeys!!!
Jag är så oerhört imponerad av dessa unga grabbar! Kan ni tänka er sicken press dem har haft när dem skulle spela in deras nya album! Deras gamla blev ju en sensation och nu blev dem tvugna att leva upp till det!!
And...THEY DID IT!! Jag är så så så imponerad!!! Tänk så unga dem är och så jävla bra!!
Deras senaste album, Favourite Worst Nightmare, bara växer och växer HELA tiden! Den är så bra!
Jag skulle faktiskt våga påstå att den är snäppet bättre än deras gamla...trodde aldrig att det var möjligt!
Många gillar inte deras nya, men man måste lyssna om och om igen!! Så var det med deras första album också och så är det helt enkelt med de bästa skivorna!
Ge den en chans...den är grym!!
Och texterna...vad säger man! Helt otroligt!!

 VS

And i wonder are you puttin' us under?
Cause we can't take our eyes off the t-shirt and ties combination
Well see you later, innovator

Despair to the point where they provoke
You to tell the fucking punchline before you have told the joke
Sorry sunshine it doesn't exist
It wasn't in the top 100 list

D is for Delightful
And try and keep your trousers on
I think you should know you're his favourite worst nightmare
D is for...

The confidence is the balaclava
im sure youll baffle em good
but the end will wreek of salty cheeks
and runny makeup alone

You are the fugitive but you don't know what you're running from
You can't kid us and you couldn't trick anyone
Houdini look, you don't know what you're running away from

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0