"Du Er Nice, Svensker!"

Haha, här kommmer ett exempel på varför det är så kul att jobba på Glitter:
Stod och packade upp varor då två killar, runt 13-14 år, kommer in i butiken och frågar om jag kan hjälpa dem att hitta en present till en tjej i deras klass, men det fick MAX kosta 20 kr eftersom dem inte ville lägga ner så mycket pengar på henne, haha! Den ena köpte ett par örängen och den andra ett diadem för 19.50. 50-öringen fick jag behålla och han sa:
"Jag är så rik som kan ge bort dricks!" :)
Sen gick dem igen. Det går en stund och jag packar fortfarande upp varor. När jag reser mig upp så står dem utanför butiken och vinkar och säger :"Du er nice!"
Dem går igen, men sen kommer en av killarna (han som inte gav mig dricks) in i butiken igen och ger mig 50-öre och säger: "Den er til dig för att vi fick handla av dig!" Skitsött ju!
Medans dem går därifrån så skriker dem: "Du er nice, svensker! Vi ses i Sverige!" Dem går ännu en gång.
En stund senare ringer Jonathan, jag snackar med honom då Pia helt plötsligt säger: -"Haha, hej snygging!" Jag fattar ingenting, men då tittar hon bort mot rulltrappan och där är dem igen och skriker: -"Hey snyggLing! Du er nice!" och vinkar som bara den! Haha...så gulligt att dem försöker snacka svenska och säger snyggling! :)
Sen då (ja...det fortsätter), när jag står och expedierar en kund så kommer den ena killen fram till kassan och vinkar "hej". Jag ler och vinkar tillbaka :)
Det var en kul dag på jobb!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0