Jag Älskar Rock/Indie!

Är ett stort stort rock/indie-fan! Det finns så jäkla många bra band och mitt humör blir helt på topp! Det är något speciellt med musiken som gör att det pirrar i magen på mig hela tiden. Hade så jäkla kul på Stengade i Köpenhamn då det var Indienight (en gång i månaden)! De spelade ALL musik som jag lyssnar på och jag var överallt på dansgolvet! The Killers, Kasabian, The Kooks, Arctic Monkeys, Oasis, Death Cab For Cutie är bara några få exempel på hur jäkla mångra suveräna rock/indie band som finns! Sen finns det några mindre kända som t.ex:

You, Me And Everyone We Know - Carolina Heat, låter lite som en slöare version av något som Panic! At The Disco gjort. Det är rösten som gör det. Sättet han sjunger på...i like! ca 1½ min in i låten så sätter det hela igång. Detta är en låt jag kan se mig själv stå och bli helt galen till på en konsert!!
The Enemy - Away From Here, skitcoola!!! Refrängen är en perfekt sing-a-long-refräng! Jag vill rocka loss och svänga med håret och skrika: "AWA AWA ÅH ÅH AWAY FROM HERE!!" Typ!
The Bigger Lights - Revved And Ready, ett typiskt pojkband fast med ett hårdare sound. Dem låter så små, men det finns ändå så mycket kraft och come-on-känsla i det hela!!! Jag gillar det och det förvånar mig!
Until June - What I've Done, den rösten!!! Visste inte om jag skulle tycka att den var irriterande eller väldigt speciell/fin. Den är både irriterande och speciell/fin! En kombination som gör hans röst till något utöver det vanliga. Det låter lite Adam Levine och det kan aldrig bli fel! Detta är ett band som jag kommer följa!! ♥♥♥♥

image887

Kommentarer
Postat av: Josh

Your name came up on an "until june" search.
Thank you so much for listening to our record.
Hope we can come and play your town soon.

Thanks,

Josh Ballard "until june"

2007-11-28 @ 21:47:16
URL: http://www.untiljune.com
Postat av: Anonym

jag bara älskar din stil på musik! fortsätt att berätta om olika band och låtar! :)

2008-02-12 @ 17:10:40
Postat av: Tilisha

Anonym: Tack tack!! Det ar kommentarer som din som far mig att fortsatta skriva! Lovar att gora mitt basta ;)

2008-02-13 @ 01:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0