Favorit Ångestlåtar

Vet inte varför, men jag älskar ångestkänslan på något konstigt sätt. Jag älskar ju inte att ha ångest, men jag älskar hur musiken kan framkalla denna fasansfulla känsla. Att musiken kan ha en sån makt. Denna känslan får jag bl.a när jag lyssnar på dessa låtar som är fantastiskt bra! Man känner ro i kroppen samtidigt som man kännner en viss rädsla. Det är en helt otrolig känsla!

Jet - Kings Horses
Oasis - Wonderwall
The Killers - Somebody Told Me
Mando Diao - Tv & Me
David Gray - This Years Love
Factory45 - Local Disco Star
Arctic Monkeys - View From The Afternoon
Gavin Degraw - I don't Wanna Be
Phantom Planet - California

Lite konstigt tycker ni kanske eftersom långt ifrån alla låtar är sorgliga låtar, men det är inte bara sorgliga låtar som får en att känna ångest. Det kan vara en låt som man förknippar med en viss händelse som får en att känna såhär.
I mitt fall är det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0