Little Barrie - get back to where you were before!

Den engelske gruppe Little Barrie, udgav for snart et år siden deres plade nummer to og nu er det på tide at sandheden om en usleben diamant kommer frem!! Den første plade som hedder "We are Little Barrie" fanger ens øje ved sin gennemtrængende røde farve på coveret, og det var også derfor jeg købte den, inden jeg havde hørt musikken overhovedet! Man sætter pladen på og drømmer sig væk til en tid for længe siden, tilbage til dengang hvor musik var musik og blues rock DET var musik! For den første plade er virkeligt blues rock af finest skuffe, med masse improvisation og uhyrligt mange guitar licks fra bandets frontmand og guitarist mr "Little Barrie" - han er RIGTIG lille!

For ca. et år siden fik jeg af vide at bandets nr. 2 plade kom 2 måneder efter. Ventetiden var lang, og det ku ik gå hurtigt nok. ENDELIG kom den, jeg stormede ned til TP og købte den, skyndte mig hjem og smed den i pladespilleren... det første nummer gik, så det andet og det tredje.... magien var forsvundet, den fantastiske unikke lyd, den energi, den skæve, men alligevel så tighte fremførsel var blevet til en gang sterilt pladderpop, uden sjæl og følelse... KOM IGEN DRENGE, TAG JER SAMMEN!!!! - og det gælder ALLE nyere bands, jeg ved nr 2 er svær, men drop det der croud pleaser lort og lav jeres eget!!!

to eksempler fra little barrie, den første er fra den første plade, den anden er fra nr.2, hør dem, og hør hvor fladt og kedeligt det er blevet!!

LITTLE BARRIE - FREE SALUTE




LITTLE BARRIE - I LOVE YOU




- JONATHAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0