Bio Utomhus!

Sååååå typiskt oss! Från december och fram till igår så har det varit utomhus bio i parken precis där vi bor...aaahhhh! Höll reklamen i handen för några dagar, men fattade inte så mycket så den fick hamna i papperskorgen. 
Några dagar efter det så upptäcker Jonas bion och även att det var sista dagen igår...Nathalie jobade, men jag och Jonas stack dit och det var skiiiiiitmysigt! Saknade Jonathan väldigt mycket :'( Vi såg Donnie Darko som var svinbra och och faan va läcker Jake Gyllenhaal är då!! Yummie!!

Man tar med sig filtar, kuddar, täcken, picknick...allt och det var verkligen så så så mysigt! Varför fins inte sånt hemma??? Skitcool idé ju! Kanske har jag sån tur att någon bio-snubbe läser detta ;)

Idag ska jag söka jobb på en masa cafén och restauranger. Irriterar mig lite att jag inte gjort det förr...hade kanske haft job nu, men jag har nog varit lite väl kräsen. Efte att ha provjobat på pizzerian så har jag fått upp ögonen fåor de lite mer...det var faktiskt kul och tiden gick skitfort! Man hade alltid något att göra och det är precis så jag vill ha det. Jag vill inte stå och glo i någon klädesutik där ih känns som 5...nä tack!
Så...idag ska jag vara fin och glad och vandra ner på Toorak :)

Ska kanske besöka ett "spökmuseum" ocksa där det har hänt en hel del creepy things. Folk som blivit hangda osv...scarrryyyyy!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Tilisha!
Du får besöka Norrköping i sommar så kan du gå på utomhusbio där :)
Hoppas du har en trevlig resa! Min lillasyster har varit i Australien sen i november och jag kan meddela att hon hade samma svårigheter med att hitta jobb.. Hoppas du får tag på nåt snart.
Ha det bra! Hälsningar Lisa

2008-03-09 @ 23:47:27
Postat av: Tilisha

Lisa: Oj! Det visste jag inte så kul! Ska absolut göra det. Hade varit mysigt att besoka Norrköping...tack för tipset :)
Trevligt! Var i Australien är hon? Var jobbar hon nu? Det är verkligen inte lätt :(
Hoppas du får en underbar dag!!!
Kramar!

2008-03-10 @ 08:19:10
Postat av: Lisa

Hon började sin resa i Sydney i början av december. Där va det i princip helt omöjligt att få jobb. Efter ca 5 veckor i Sydney fortsatte hon norrut med lite olika destinationer. Just nu är hon i Cairns och ska snart bege sig vidare mot Fiji och Nya Zeeland. Men det verkar överlag vara svårt att få tag på ett vettigt jobb. Finns nog en del fruktplockningsjobb men det är ganska väderberoende och då får man ju vara beredd på att lämna storstadspulsen :) Jag håller tummarna för att du hittar ett jobb snart!
Kram Lisa!

2008-03-10 @ 15:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0