Go Denmark!!

Danmark har faktiskt riktigt jäkla bra artister, tro det eller ej! Här har ni mina favoriter...klicka på länkarna och lyssna...ni går miste om riktigt bra musik annars!!

Teitur - Sleeping With The Lights On
För mig så känns detta som vår The Perishers. Jag får samma känsla...känslan av ensamhet och lycka. Jag känner mig tom, men samtidigt som världens lyckligaste! En obeskrivlig känsla...inget slår den.

Tim Christensen - Whispering At The Top Of My Lungs
Oooohhhh....rysningar på hög nivå!!! Den rösten...helt fantastiskt!! Det skär rakt in  hjärtat! Vi har ingen artist i Sverige som är som honom. He's one of a kind!!! Lyssna 2 min in i låten...det är helt amazing!!! Iiiihhhh! Kan inte förklara vad jag känner...blir helt mållös!

Saybia - I Surrender
Det är så fint, så enkelt, men ändå så starkt! Hans röst kan låta en aning falsk ibland och som ni kanske vet sa älskar jag det! Det känns så äkta och jag blir helt tagen! En underbar låt...

The Fashion - Solo Impala
I like this...a lot!! Skitcoola och relaxade! Man blir glad, man känner sig överlägsen på något konstigt sätt. Man kan helt enkelt inte sitta still!! Deras nörd-stil är dessutom ett plus i kanten!

Sist, men absolut inte minst...förlåt, men jag måste bara skryta lite...:

FACTORY45 (min pojkväns band) - Supermarkets
Jag blir skitglad avv denna låt och blir alltid på skitbra humör!!! Man får en kick och vill bara dansa och släppa loss! Esbens röst är dessutom helt speciell! Han låter inte som alla andra utan har sitt eget sound vilket gör det hela ännu bättre och dem sticker ut ur mängden! För att skryta lite till sa släpps deras EP nu i mars och i maj ska dem på Soundvenue (Danmarks största musiktidning) -  turne!! Absolut ett band att ha i tankarna! Dem har dessutom varit forband till Mando Diao!!! Not bad!!



Länkarna fungerar inte just nu, fixar det senare...lovar! Men en som fungerar är Factory45, klicka på bilden!

Kommentarer
Postat av: Cärbär

ÅRRRH baby, hvoer er du sød! Tænk du skriver så pænt om os;) du er fandme en skat!!! Jeg elsker dig din skid!

2008-03-04 @ 23:09:14
URL: http://www.factory45.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0