I Am Sam

Kollade på film igår...I Am Sam med Sean Penn, Michelle Pfeiffer och Dakota Fanning.
FANTASTISK film! Fällde några tårar...den är både rolig och sorglig och Sean Penn spelar så otroligt bra! Imponerande! Har hört talas om filmen förr, men den har aldrig tilltalat mig.
Igår hade jag inte så mycket att göra och den visades på tv...så...bestämde mig för att se den och fördriva tiden lite...
Ett jäkligt bra beslut av mig! Absolut sevärd! 

Handlar om Sam då som är utvecklingsstörd (och ett The Beatles-freak) och får en dotter. Mamman bestämmer sig för att fly och där står han, helt själv med usel lön på Starbucks. 
Ett missförstånd tar hans dotter (Dakota Fanning) ifrån honom och nu måste han hitta en advokat som han dessutom måste ha råd till för att få tillbaka sin dotter. 

Tänker inte avslöja mer, ni måste se den! Soundtracket är dessutom ett stort plus i filmen...The Beatles!!

The Beatles - Lucy In The Sky With Diamonds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0