Överlycklig, Men Samtidigt Ledsen...

Som ni vet köade jag och Jonathan utanför FONA kl 8 i morse för att få biljetter till Oasis.
Vi trodde att vi skulle vara de första, men 4 pers var före...SHIT!!!! Eftersom biljetterna tog slut på 7 min sist (!!!) så såg jag mina chanser flyga förbi då jag stod i kylan omgiven av rökmoln när jag andades.
FAN FAN FAN!!!! Vi övervägde att åka till en annan FONA, men bestämde oss för att stanna.
När dörrarna öppnades var jag redo med telefonen också och ringde allt jag kunde! Männen i kassan var väldigt långsamma och jag fick PANIK!!!
Väl framme i kön slängde vi fram pengarna (hade tagit ut kontanter för att det hela skulle gå så smidigt som möjligt) och sa: -"4 biljetter!!" och 4 biljetter fick vi!!!

Så...JAG SKA SE OASIS IGEN FÖR 3.E GÅNGEN!!!!!!

Därför är jag överlycklig!!

Varför ledsen då??
Jo...när jags kulle ta tåget hem i fredags från København så hade jag väldigt bråttom till tåget.
Snabbt som attan tryckte jag ut en biljett ur automaten och betalde med mitt visa-kort.
När jag väntade på tåget hade jag min plånbok framme, men stoppade den i väskan precis innan jag klev på.
Det var trångt - folk skulle ut och folk skulle in...jag trängde mig förbi och satte mig ner.
Då jag skulle ta min biljett som låg i min plånbok märker jag att den är borta!!! Jag får verkligen panik!!!! Blir varm i hela kroppen och vet inte vart jag ska ta vägen! Ringer till Mamma och säger att jag tror att min plånbok blivit stulen.
Tänkte samtidigt att jag kanske har tappat den, men så klantig kan jag väl inte vara!!!
På tåget har jag ingen täckning så kan inte ringa och spärra mitt kort utan få vänta 20 min då jag anländer i Malmö.
Om den nu blivit stulen så kan ingen knäcka koden på 20 min.
Jag ringer och spärrar mitt kort. Väl hemma hos mina föräldrar kollar jag min internetbank och får en CHOCK!!! - 5000 dkk har jäveln tagit! Lite senare - 2000 dkk! Trodde att det var allt, men fick veta idag att han tagit 2000 till, det var det första han tog, men det syntes först idag!
Han tog 2000 dkk kl 17.37, 5000 dkk 17.51 och 2000 17.57...17.58 spärrades mitt kort!!!
Hur kunde han knäcka min kod??? Han hade sett den när jag tryckte ut min biljett! Började tänka efter och kom ihåg att en man stod bakom mig då - samma man som klev på tåget samtidigt som mig - precis brevid mig!!!!!
Hade inte stängt väskan eftersom jag ändå skulle ha fram min iPod osv på tåget...dumt dumt!!

Förstår ni att jag blivit av med 13.000 sek!!!!!!!

Därför är jag ledsen...

Kommentarer
Postat av: Henke

Jag beklagar verkligen. Hoppas dina ekonomiska problem löser sig. Jag vet att det är fult att försöka vara efterklok. Men personligen använder jag mig av två konton för att slippa riskera att bli länsad på merparten av mina besparingar; ett konto där jag får in min lön, studiemedel etc och ett konto med en mindre summa pengar som är anknutet till mitt uttagskort. F.ö får jag gratulera till Oasis-biljetterna. Lyckades själv införskaffa 2 st på nätet=) Fortsätt i samma anda med din trevliga blogg.

2008-10-07 @ 00:55:13
Postat av: henke

Jag beklagar verkligen. Hoppas dina ekonomiska problem löser sig. Jag vet att det är fult att försöka vara efterklok. Men personligen använder jag mig av två konton för att slippa riskera att bli länsad på merparten av mina besparingar; ett konto där jag får in min lön, studiemedel etc och ett konto med en mindre summa pengar som är anknutet till mitt uttagskort. F.ö får jag gratulera till Oasis-biljetterna. Lyckades själv införskaffa 2 st på nätet=) Fortsätt i samma anda med din trevliga blogg.

2008-10-07 @ 01:02:59
URL: http://knazigt.blogspot.com
Postat av: soravi

åh shit. vilken otur ! synd att det finns sjukt folk där ute, den här världen blir bara allt värre och värre! :/

2008-10-10 @ 00:53:30
URL: http://soraaavi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0