My New Year

Det var en cazy dag! Jobbade från 10-14 och det var segt fram till lite innan två...mmm! Kunderna forsade in i butiken 13.55...fem minuter innan stängning!!! VA FAN! Fick "kasta" ut kunderna!
Hade skitbråttom också då jag skulle hem, packa, göra mig klar, möta Tilina och ta s-tåg och buss till Lyngby.
STRESSIGT! Hann dock med allt och vi var de första på plats - WOW!

Det är så kul att fira nyår i Danmark med alla deras traditioner:
1. Alla MÅSTE kolla på drottningen på tv när hon håller tal
2. Kransekage är också ett måste. En kaka i form av ett torn gjort av mandelmassa-ringar med glasyr utsmyckat med små gubbar, flaggor osv.
Väldigt festligt och gott!

Önskar faktiskt att vi hade lite sånna traditioner i Sverige.
Såklart kollade vi på Grevinnan Och Betjänten (ett måste) och det år lika kul varje gång!

Well well...när klockan slagit 00.00 så skålade vi och danskarna började sjunga...också en tradition, haha.
Efter det var det dax för raketer!!! WEEE!!! Några i sällskapet hade köpt raketer för 1800 dkk!!!
Det var fint!

Vår nyårs-meny bestod av:

Tapas
Förrätt med jumboräkor och lax
Tacos, tortillas med kyckling och färs
Rinnande chokladkaka med hallon
En massa godis och snacks

Skitnice!! Jag hade inte käkat på hela dagen vilket ledde till att jag blev mätt snabbt som fasen.
En tortilla fick jag ner...brujar äta två.
Sen kom shotsen...inte bra tänkte jag, men till min förvåning blev jag inte så full...WOW!
Mer shots och alla skulle avslöja sina nyårs-löften. Vi dansade och sjöng...larvade oss och hade skitkul!

En fick ont i magen, en fick allergi och jag mådde dåligt (klockan var då 03.00) vilket ledde till:

Personen som fick ont i magen somnade i sängen och blev liggandes resten av kvällen,
personen som fick allergi gick hem med sin pojkvännen och
personen som mådde dåligt (JAG) hamnade på toaletten i 2 timmar! OJ!
Jonathan blev lite sur på mig - jag blev sur på honom och hade jäkligt ont i magen.

Well well...vinkade hej då till värdinnan (Jonathan's syster, värden låg och sov) och tackade för en trevlig kväll.
Ner på gatan, in i en taxi och hem till lägenheten. Aldrig har det varit så skönt att slänga sig i sängen!!!

Igår var verkligen en bakisdag! Kollade på tv hela dagen!
Steg upp kl 13.00 och käkade pizza klockan 15.00. Lite godis och pommes sjönk också ner.
Cola och kaffe också.

Idag har jag imponerat på mig själv!

Köpte rengöringsmedel + borstar, svampar och skit för 300 dkk!! SVINDYRT!
Har städat och skurat hela lägenheten i 4 timmar och är fortfarande inte färdig. Mörkret började falla och det var inte kul längre. 1h efter och mina fingrar ser fortfarande ut som russin!!
Sprang dessutom med Jonathan imorse och det gick ovanligt bra!
Tilina åkte hem tidigt i morse och det var mindre kul - saknade henne efter 30 sek!!

Nu har jag käkat lite och druckit te och juice. Det har jag förtjänat!
Har förresten även cyklat en sväng idag...det snöade!
Var inne på WEEKDAY för att kolla in rean - hittade inget...jo...en tröja som inte var på rea, haha...typiskt!

Har massa bilder från nyår, men på Tilina's kamera...min var oladdad och laddaren låg hemma på golvet...smart!
Ni får se alla festligheter snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0