Oasis igår

MAGIC MAGIC MAGIC!!!!
Vill se dem igen...igen igen IGEN!!! Fyra gånger är inte tillräckligt...jag är och kommer alltid vara en av dem största Oasis-fansen!!!!

Igår var helt underbart! Köade i 1.5h...oroligt! Brukar alltid köa skitlänge, men som alltiid så vet jag att jag alltid hamnar längst fram...och igår var inget undantag - helt framme vid scenen kom vi med Liam snett till höger framför oss.
Lika cool som alltid var han...jeans och en kavaj med krage hade han på sig.

Konserten startade med Rock 'N Roll Star ocg avslutades med I Am The Walrus (mäktig sång för övrigt)!
Setlisten såg ut som förra året...några nya och många klassiska.
Liam gör inte mycet på scen...han ställer sig framför publigen med tamburinen i munnen och bara tar emot all jubel och hysteri....just like a rockstar!
När han inte har tamburinen i munnen så viker han upp kragen och står med båda händerna i fickorna och ser nochalant ut. Det ser så jäkla coolt ut! Tänk att han står där och har ett hav av människor som bara avgudar honom!!!

Vid flera tillfällen började publiken skrika: OASIS! OASIS! OASIS! OASIS!
Noel
kollade på klockan och sa: "Are you finished?" "Do you know what we call it? TIME WAISTING!!"
Stencool och arrogant...precis som det ska vara!

Ljudet var lite kasst ibland och Noel försvann vissa gånger då han sjöng, men annars var det helt ok. Vi stod så nära så allt lät jäkligt högt!

Det bästa igår var: Slide Away, Supersonic och The Masterplan
Det sämsta: Falling Down

Hade kunnat få skitbra bilder och filmer igår, men lämnade såklart kameran hemma då vakterna tog den ifrån mig sist, men känner jag mig själv rätt så hade jag velat filma hela tiden och ta en massa bilder och det hade slutat med att jag hade haft ångest över att ha "missat" konserten. Vill faktiskt hellre se allt...minnena försvinner aldrig och varken bilder eller filmer kan beskriva känslan av att stå där...några meter ifrån världens bästa band - OASIS!

Kan man vara förälskad i ett band? I alla fall besatt...det är jag nog.
Min dröm är att få se Oasis på hemmaplan - Manchester! Måste vara en obeskrivlig upplevelse!
När jag såg Oasis igår...för 4'e gången så blev jag mer säker på min tatuering:



Vet bara inte var den ska placeras än, men den ska sitta på min kropp...that's for sure!!
Många tycker säkert att det är skitdumt, men jag har lyssnat på Oasis sedan jag var 10 år gammal och dem är mer än bara ett band för mig. Kommer aldrig kunna förklara vad Oasis betyder för mig...nog väldigt svårt att förstå, men det viktigaste är att jag vet!



Ni som ska se dem i Stockholm och/eller Göteborg...NJUT AV DET! Det kommer vara en av era största upplevelser!

Kommentarer
Postat av: sara

gud vad avundsjuk jag är! Ja, det är lite synd faktiskt :(

2009-01-26 @ 10:00:36
URL: http://fuckyouimcute.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh gud vad kul! Hoppas det blir lika bra i Stockholm :D en i expressen skrev att oasis inte hade gjort så bra ifrån sig, men vem fan bryr sig om vad en fet gubbe skriver, tror hellre på det du säger! Ser fram emot morgondagen jävligt mycket efter ditt inlägg nu!! :)

2009-01-27 @ 17:47:42
URL: http://skentrevlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0